FAQ - Vanliga frågor

Hur mycket kostar frakten?
Kostnaden på frakten varierar med ett antal faktorer. Dels vart du bor, hur tungt paketet är och även beroende på vilket fraktalternativ du väljer.
Inom Europa kan du tex välja på vägtransport, UPS Standard, medans utanför Europa går alla transporter med flyg och blir därmed lite dyrare.
Detaljer på exakt hur mycket frakten kommer kosta hittar du i varukorgen eller i kassan.
Hur lång tid tar det för varorna att komma?
Likt kostnaden på frakten så beror det på några olika faktorer. Dels på vart du bor och dels på vilket fraktalternativ du valt.
Normalt leveranstid inom Europa är 3-4 arbetsdagar med UPS Standard och 1 arbetsdag med UPS Saver eller UPS Express.
Utanför Europa är normal leveranstid med UPS Saver eller UPS Express 2-5 arbetsdagar.
Notera att vi kan ha en hanteringstid på 1-3 arbetsdagar beroende på hur många ordrar vi har samt om vi har tillfälligt slut på lager på någon av varorna du beställt.
Vårat mål är dock alltid att skickar iväg varorna så fort det bara går, och vi ser alltid till att meddela Er så fort en försening uppstår.
Jag saknar en produkt, kan ni ordna det?
Vi försöker alltid få fram produkter som ni saknar och/eller önskar att beställa :)
Ofta går det att ordna, men ibland är det en omöjlighet tyvärr.
Hör av er till info@dittsvenskaskafferi.se eller via vårt kontaktformulär så ska vi se vad vi kan göra åt saken :)
Kylvaror, hur funkar det?
Hur gärna vi än skulle vilja så kan vi tyvärr inte skicka eller erbjuda kylvaror. Lagar och regler kräver att kylkedjan inte får brytas under transport bland annat pga risk för att råka ut för matförgiftning etc.
Vi letar dock febrilt efter möjligheter att kunna leverera kylvaror, men för tillfället så är det inte möjligt.
Kan man få rabatt?
Vissa möjligheter till rabatt finns per automatik. Många produkter blir billigare per förpackning om man beställer fler än 1st.
Detaljer kring priserna får man fram genom att klicka in sig på just den produkten.
Jag har köpt en vara som har återkallats, vad händer?
Det händer ibland att en produkt kan återkallas av tillverkaren om det tec visat sig att märkningen på något vis är felaktig eller om det upptäckts att den kan innehålla en allergen som inte står med på förpackningen.
Vi håller koll på Livsmedelsverkets uppdateringar kring sådana produkter och kommer meddela er kunder som möjligen kan ha köpt någon av dessa produkter.
Om det visar sig att ni har köpt en återkallad vara så kommer ni självklart få pengarna tillbaka för denna, oavsett om ni ätit upp den eller inte.